banner

NOVINKY

arr3PROVOZNÍ DOBA PRODEJNYPondělí: 9:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 Úterý: 9:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 Středa: 9:00 - 12:00,... arr3NENÍ SKLADEM...Vážení zákazníci,   produkty z našeho eshopu, které nejsou skladem jsme schopni naskladnit do 2-7... arr3ZAPŮJČENÍ ŠKUBAČKY 300 Kč / denJiž tři roky umožňujeme našim zákazníkům pronájem škubačky na drůbež na celý den za 300 Kč. Pro... arr3CHYTRÁ DESINFEKCEChytrá desinfekce   Na náš email dostáváme velice často otázky, od chovatelů nejen křepelek, ale i...

ZBOŽÍ V AKCI

KONTAKTY

Tereza Dudková
Staré Město 103
792 01 Bruntál
tel: +420 776 049 499
napište nám

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 330,00 Kč
do košíku:

VEJCE A MASO
Křepelčí vejce a křepelčí maso

Křepelčí Vejce

Je sice malinké, ale jeho nutriční hodnota dosahuje až 155 Kcal což je pouhá polovina nutriční hodnoty vejce slepičího (zhruba 3 křepelčí vejce odpovídají jednomu slepičímu). Navíc ještě obsahuje hořčík, fosfor, selen, železo a měď, také vysoce hodnotné bílkoviny, sacharidy a mnohé další účinné látky příznivě působící na léčbu ekzémů, astmatu, poruch zažívacího traktu a výrazným způsobem posilují imunitu.

Denní konzumace křepelčích vajec se doporučuje lidem, kteří trpí kardiovaskulární chorobou, sportovcům, dětem a těhotným ženám.

Křepelčí vejce obsahují vitamín D, který stimuluje vstřebávání vápníku a fosforu v těle a příznivě tak působí na kosti a zuby. Vitamín D zlepšuje stav buněk nervové soustavy a přispívá k regeneraci tkání, jako je kůže, vlasy a nehty. Déčko má také antioxidační účinky.

Přítomnost selenu zajišťuje posílení ochrany proti kardiovaskulárním onemocněním a zároveň stimulovat imunitní systém. Selen zpomaluje proces stárnutí buněk a má preventivní onkologické vlastnosti.

Železo podporuje obnovu krevních buněk a zlepšuje schopnost učit se. Zabraňuje stavům únavy či anémie a spolu s jódem podporují funkce štítné žlázy.

Křepelčí vejce obsahují 73, 5 % vody a tím i napomáhají k celkové hydrataci těla.

Každé vejce má velmi silnou podskořápkovou blanku. Tato blanka zabraňuje vstupu vzduchu či bakteriím a tím výrazně snižuje riziko nákazy salmonelózou. Při rozbíjení vajec je doporučujeme spíše „řezat či sekat“. Zamezíte tím vniknutí malý částí skořápky dovnitř.

Skořápky křepelčího vejce nevyhazujte!! Jsou velmi kvalitním zdrojem lehkovstřebatelného vápníku. Rozdrcené skořápky se mohou přidávat do jakéhokoliv jídla a zajistit tak tělu přirozený zdroj kalcia. Ženy trpící osteoporózou mohou tímto způsobem doplnit svou léčbu bez obav z předávkování kalciem. Přebytečný vápník totiž tělo snadno vyloučí.

Nutriční informace (1 křepelčí vejce)

Energie: 155,00 Kcal

Draslík: 132,00 mg

Vitamín A: 90,00 µg

Proteiny: 13,05 g

Fosfor: 226,00 mg

Vitamín  B1: 0,43 mg

Hydráty: 0,41 g

Vláknina: 0,00 g

Vitamín  B2: 0,79 mg

Voda: 75,30 g

Tuk: 11,20 g

Vitamín   B3: 3,53 mg

Vápník: 64,00 mg

Cholesterol 844,00 mg

Vitamín  B6: 0,15 mg

Železo: 3,65 mg

Vitamín  B9: 66,00 µg

Jód: 13,00 µg

Vitamín  B12: 1,58 µg

Magnesium: 13,00 mg

Vitamín  C: 0,00 mg

Zinek: 1,47 mg

Vitamín  D: 5,07 µg

Selen: 32,00 µg

Vitamín  E: 0,74 µg

Sodík: 141,00 mg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tepelné zpracování

Co se týče zpracování vajec tepelnou úpravou, mám pouze zprostředkované informace. Látky obsažené ve vejci by měly být zachovány, protože se nejedná o vitamíny podléhající ztrátě tepelnou úpravou.

 

Vejce se dají konzumovat stejným způsobem jako vejce slepičí (tepelně nebo za studena). S tím rozdílem, že křepelčí skořápky jsou konzumovatelné, rozdrťte je a získáte bohatý příjem lehce vstřebatelného vápníku.

 

Maso

Křepelčí maso

Křepelčí maso je masem velmi málo kalorickým. Díky velmi malému procentu tuku nezvyšuje cholesterol v krvi. Obsahuje:

* Vitamíny skupiny B, z nichž nejdůležitější jsou:

B2 neboli riboflavin. Riboflavin je rozpustný ve vodě a v těle se neukládá, tzn. že ho neustále musíme doplňovat. Vyskytuje se ve vejcích, mléce či v játrech. Pomáhá nám dobře vidět, jeho nedostatek způsobuje vznik šedého zákalu. Riboflavin je také důležitý pro dobrý stav kůže, funkce srdce a má vliv na metabolismus cukrů, tuků a aminokyselin. Jeho nedostatek se může projevit jako ústní koutek, pálení rtů, záněty dásní, pálení očí, záněty spojivek

B6 neboli pyridoxin, ten je také rozpustný ve vodě a účinkuje jako tzv.koenzym. Jiným dobrým zdrojem pyridoxinu jsou kvasnice, játra , banány, oříšky a celozrnné obiloviny. Obsah pyridoxinu v potravinách klesá jejich varem. Je důležitý při rozkladu a zužitkování bílkovin, cukrů a tuků z potravy, je důležitý v procesech přeměny zásobních cukrů v játrech a svalech na energii. Působí preventivně proti nervovým onemocněním, zlepšuje náladu u depresivních stavů, má také vliv na kvalitu kůže a významnou úlohu hraje také v tvorbě červených krvinek a protilátek. Pyridoxin se zúčastňuje odstraňování nadbytku estrogenu z těla a pomáhá tak při premenstruačním syndromu a dokonce snižuje i ranní nevolnosti u těhotných žen. Při jeho nedostatku

Energie: 155,00 Kcal Draslík: 132,00 mg Vitamín A: 90,00 µg

Proteiny: 13,05 g Fosfor: 226,00 mg Vitamín B1: 0,43 mg

Hydráty: 0,41 g Vláknina: 0,00 g Vitamín B2: 0,79 mg

Voda: 75,30 g Tuk: 11,20 g Vitamín B3: 3,53 mg

Vápník: 64,00 mg Cholesterol 844,00 mg Vitamín B6: 0,15 mg

Železo: 3,65 mg Vitamín B9: 66,00 µg

Jód: 13,00 µg Vitamín B12: 1,58 µg

Magnesium: 13,00 mg Vitamín C: 0,00 mg

Zinek: 1,47 mg Vitamín D: 5,07 µg

Selen: 32,00 µg Vitamín E: 0,74 µg

Sodík: 141,00 mg

dochází k celkové slabosti a podrážení, k zánětům ústní dutiny, ke křečím a ke kožním projevům jako je suchost a podrážděnost.

* draslík, sodík, magnesium, železo, …

Vzhledem k vysokému procentu proteinů je křepelčí maso vhodné zejména pro vývoj svalů. Proto je tedy velmi vhodné pro aktivní lidi, sportovce a pro děti.